11 چیز که از موفقترین افراد دزدیدم

11 چیز که از موفقترین افراد دزدیدم

تعداد تصمیماتی که روزانه اتخاذ میکنید را کم کنید

snooze: در طول روز هزاران تصمیم میگیریم

 بزنم یا نه؟ ساعت چند تعطیل کنم؟ امروز ورزش کنم؟ کی؟

بعضی از تصمیمات مهم هستن اما اکثرشون بدیهی ان

.متاسفانه محققان دریافتند که ظرفیت انسان برای گرفتن تصمیمات خوب محدود است

،به این معنی که اگر از ابتدای صبح

برای انتخاب چی صبحانه خوردن از قدرت مغز استفاده کنید

.در نتیجه در اواخر روز قدرت کمتری دارید

.یعنی چیزی که به خستگی تصمیم شناخته میشود

(ر.ک. پست خستگی تصمیم)

لیست کارها را پاره کنید

.موفقیت توسط فردی که بیشترین کار را انجام میدهد کسب نمیشود

.بلکه موفقیت همیشه توسط فردی کسب میشود که روزانه مهمترین کار را انجام میدهد

.به همین دلیل به جای لیست کار ها، “لیست موفقیت” داشته باشید

،لیست کارها تمام انچه به ان می اندیشید است

.در حالی کخ لیست موفقیت کارهاییست که باید انجام بدید

“باید” را به “میتوانم” تغییر بدید

.اگر در تلاش برای ایجاد یک عادت جدید شکست میخورید اینجا یک ایده جالب وجود دارد

.عادت های خود را به عنوان چالش نبینید

.در عوض به چشم یک فرصت به آن نگاه کنید

.به خود نگویید : امروز باید کتاب بخوانم. بگید: من امروز میتونم از باهوشترین و موفقترین افراد بیاموزم

گفتار مورد علاقه مردم را استفاده کنید

.میخواستید دوستداشتنی تر باشید؟ حتی افرادی که گفتند برای اونها مهم نیست هم به این موضوع اهمیت میدند

.و باید…؛ چون مورد پسند دیگران قرار گرفتن در مورد موفقیت شغلی و روابط شخصی شما بسیار مهم است

.خوشبختانه تکنیک راحتی وجود داره که دیل کارنگی به ان اشاره کرده

.به خاطر سپردن و استفاده از اسم افراد، راهی بسیار ظریف و قدرتمند برای جلب نظر مردم است

.دفعه بعد در مکالمات خود از این تکنیک استفاده کنید

.کارنگی میگوید: نام، شیرین ترین و مهمترین آوا برای هر شخص هست

به پای مردم نگاه کنید

،زمانی که با یک نفر صحبت میکنید

،از کجا میفهمید شخص مقابل حواسش هست

بی علاقست یا احساس راحتی نمیکنه؟

،خیلی ها میگویند به حالت صورت توجه میکنیم اما این قدیمی شده و به راحتی تغییر میکنه

.چیزی که جو ناوارو، نماینده سابق اف بی آی در کتابش به ما توصیه میکنه اینه که برای دانستن حس طرف مقابل به پاهای او نگاه کنید

،او میگوید زمانی که با کسی که در حال مکالمه هستید پاهای او اشاره به سمت دیگر دارد

.نشان خوبی نیست ولی زمانی که پاها به سمت شما است یعنی طرف مقابل با شما احساس خوب و راحتی دارد

mise en place (مرتب و منظم نمودن)

.آشپز های حرفه ای اصطلاحی به نام مرتب و منظم نمودن به کار میبرند که به فرانسوی است

.به معنی چیدمان است

در واقع آشپز کار خود را شروع نمیکند تا زمانی که همه چیز سر جای خود قرار بگیرد

.ابزار ها، ادویجات، مواد اولیه، همه چیز تمیز و مرتب

.مرتب و منظم نمودن به آشپزها کمک میکند اصطکاکی که در آشپزخانه تجربه میکنند را کاهش دهند

.در نتیجه آشپز با صرف انرژی کمتر میتونه غذای بهتری درست کند

.اگر شما هم بتوانید اصطکاک عادتهای مثبتی که میخواهید بسازید را کاهش بدید

.دیگه ساختن آنها کار سختی نخواهد بود

خر نباشید

زمانی که تیم فریس از درک سیورس خواست به ما یک نصیحت کنه او گفت : خر نباشید

:سیورس در کتاب خود داستان کوتاهی را در مورد خری که به یک اندازه گرسنه و تشنه است عنوان میکند

.خوشبختانه برای این خر خرمن یونجه چندمتری سمت راست و چندمتر سمت چپ یک سطل آب وجود دارد

.اما نکته اینجاست: چون یونجه و آب به طور مساوی از او فاصله دارند، نمیتواند تصمیم بگیرد اول آب بنوشد یا یونجه بخورد

.خر که از بلاتکلیفی فلج شده، سرانجام از گرسنگی و تشنگی تلف شد

.خر نتونسته بود به آینده فکر کنه، وگرنه اول میرفت آب مینوشید و بعد یونجه میخورد

.پس من میگم، خر نباشید، هر کاری که بخواید میتونید انجام بدید، فقط به دوراندیشی و صبر نیاز دارید

عدد 7 رو حذف کنید

.هر زمان که نمیدانستید باید به چیزی نه بگید، از یک تا ده به اون امتیاز بدید

.اما یک شرط وجود داره: شما نمیتونید از عدد 7 استفاده کنید. این استراتژی از کتاب تیم فرریس است

.او میگوید عدد 7 یک نقطه بسیار امن است، و احتمالا باعث میشه به چیزی که باید نه میگفتید، بله بگید

.درحالی که اگر به چیزی عدد 6 (افتضاح) یا 8 (هیجان انگیز) بدید، راحت تر و سریعتر میتونید تصمیم بگیرید

شکایت کنید

.مارک کوبان یک شکایت کننده بزرگ است، و دقیقا به همین علت موفقیت زیادی کسب کرد

،مثلا زمانی که با یکی از دوستانش بیرون بود

.از اینکه چرا نمیتونن در دالاس به گزارش ورزشی شهر خودشون گوش بدند شکایت میکردند

بنابرین تصمیم گرفتند آدیونت را راه اندازی کنند. این دقیقا زمانیه که میفهمید یک چیز اشتباست

.و شما باید ابتکار عمل بخرج بدید

از کار خود فاصله بگیرید

تا به حال احساس کردید در کار خلاقیت خودتونو از دست دادید یا احساس فرسودگی میکنید؟

آستین کلئون در کتاب “کارت را نشان بده” از روش فاصله گرفتن

.استفان زاگمایستر کارآفرین آمریکایی برای استراحت و شارژ خلاقیتش میگه

از کار فاصله بگیرید. یک تعطیلات کوچک که به عنوان سم زدای روتین روزانه عمل میکنه

،و شما رو برای برگشتن بهتر به کار شارژ میکنه

حتی یک هفته یا یک روز اینکار رو برای پرورش دوباره خلاقیت انجام بدید

از هیچکس “نظر” نخواهید

،اگر در مورد ایده‌ای از فردی اطلاعاتی میخواید

.هرگز نظر اون رو نپرسید و بجاش از اون بخواید به شما توصیه ای کند

:تفاوت این دو عبارت شاید ناچیز بنظر بیاد اما پروفسور چالدینی در کتاب متقاعد سازی میگوید

.درخواست مشورت یا توصیه علاوه بر دریافت پاسخ بهتر، مردم را به کار کردن با شما ترقیب میکند

،زمانی که از فردی مشورت درخواست میکنید

.فرد را در حالت ذهنی نزدیک به خود قرار میدید که باعث میشه حمایتگر تر عمل کنه

.از طرف دیگه با پرسیدن نظر فرد را بیشتر به حالت درون بینی هدایت میکنید

.که باعث میشه طرف مقابل بیشتر روی خودش تمرکز کنه تا شما

منبع: Medium