نجات کسب و کار ها در زمان بحرانی

نجات کسب و کار ها در زمان بحرانی

1.زندگی مشتریان شما چگونه تغییر میکند؟

یک کسب و کار موفق برای مشتری ارزش ایجاد میکند. بحران کوید 19 تحولات زیادی در کسب و کارها

و زندگی مردم برای مدت زیادی ایجاد خواهد کرد. درک نیاز ها، خواسته ها و حتی معیار های تصمیم

مشتریان کلید شما خواهد بود. پیشبینی کردن اینکه چه تغییری در محصولات، خدمات،

یا محصول جدید برای شما ارزش با خود می آورد، رمز موفقیت کسب و کار شماست.

2.چه اتفاقی برای رقبای فعلی شما می افتد؟

رقبای شما هم قطعا تغییراتی ایجاد میکنند.

حدس های حساب شده در مورد موقعیت مالی اونها در آینده و

چه منابعی خواهند داشت یا نه، چه حرکت استراتژیکی ممکنه انجام بدند و …

در حالی که اگر چه شما مطمئن نیستید اما شما رو از تصمیم های بد دور میکنه.

3.رقبای جدید شما چه کسانی خواهند بود؟

در حالی که باید رقبای فعلی خودتونو ارزیابی کنید، نیاز دارید بدونید چه کسی ممکنه وارد فضای شما بشه.

و اگر میخواید وارد بخش جدیدی بشید باید بدونید چه افرادی در این بازار حضور دارند.

همه در حال حرکت هستند و شما باید با استراتژی پیش برید.

4.استعداد های جدید رو از کجا پیدا کنید؟

بسیاری از افراد خوب و با استعداد عالی متاسفانه کارشونو از دست دادن.

اگر نیروی کارتونو فیلتر کردید و نیاز به بازسازی جدید دارید.

یک برنامه برای داشتن بهترین افراد قبل از اینکه بقیه دست به کار بشن داشته باشید.

5.منابع و زنجیر تامین شما چطور خواهد بود؟

اگر کسب و کار شما زنجیر تامین دارد باید نگاه دقیق به آن داشته باشید.

و نه فقط تامین کننده بلکه چند لایه به عقب برید و آنچه هنوز کار میکند و آنچه دیگر نیست را ارزیابی کنید.

ممکنه برخی قسمت های سیستم نیاز به تغییر داشته باشند.

برنامه ای داشته باشید که از راهبردهای شما برای رشد و آینده پشتیبانی میکند.

6.چه چیز شما را در این بازار جدید از بقیه متمایز میکند؟

وقتی شما برنامه جدید برای مشتریان و محصولات خودتون دارید باید ببینید چطور میتونید در بازار پیروز بشید.

بهترین شرکت ها یک استراتژی منحصر به فرد و متمایز دارند که اونها رو از رقبا جدا میکنه.

شما میتونید روی قیمت هم رقابت کنید اما زیاد جالب نیست.

7.چه چیزهایی رو باید متوقف یا رها کنید؟

اگر شما در حال ایجاد تغییرات هستید باید ببینید نیاز هست چه مواردی رو حذف کنید.

اینها مواردی هستن که قبلا به کار شما میومدن اما الان کارایی چندانی برای شما ندارند.

نگه داشتن این موارد فقط باعث میشه تا منابع مالی شما تخلیه شود و تمرکز شما رو هم کاهش میده.

منبع: Inc

Photo from rawpixel